úterý 3. ledna 2012

Opět v tréninku a malá rekapitulace dosažených výsledků

Po delší době jsem se rozhodl zase trošku začít běhat. Když jsem se podíval po svátcích na své rostoucí bříško, na váhu jsem se raději nepostavil, aby mě netrefil šlak, řekl jsem si, nedá se nic dělat, musíš k tomu ježdění na kole z práce a do práce ještě přidat běh či jiný sport (posilovnu, plavání atd.) a lépe se stravovat. Ty svátky jsou fakt masakr na tělo (člověk se pořád jen přežírá a nic nedělá). A tak se i stalo. Běžel jsem dvacet minut na pásu pomalým tempem, občas jsem si pás zrychlil, ale po dvaceti minutách jsem cítil moji pravou nožku – plosku nohy, jak mi pobolívá; není mrška zvyklá. Nejvyšší čas přestat, nic se nemá přehánět. Bylo to moc fajn, dobře jsem se po tom cítil, i když jsem uběhl hlemýždím tempem pouze dva kilometry. Co si budeme nalhávat, doby kdy jsem běhával dvacet třicet kilometrů jsou pryč, tělo si sice něco pamatuje, ale není na to zvyklé (hlavně na tu váhu :). Do běžecké fyzičky se za měsíc až dva určitě zase rychle dostanu, pokud nebude nějaké zranění, ta pravá ploska nohy mě trápí už hodně dlouho a je to asi i neřešitelný problém, se kterým nějak žít musím, běhat mě totiž baví a letos se mu hodlám více věnovat než minulý rok.
Běhejte lehce, když máte takovou váhu, to se hezky říká...

Moje roční bilance tréninku je naprosto jednoduchá a nepotřebuje žádné grafy, jezdím pořád stejnou trasu z práce a do práce a můj cyklo-počítač mi naměřil ujetých 4000 km/rok. Doufám, že mi to vydrží i v tomto roce. Počítal jsem sice původně s pěti šesti tisíci kilometry, ale svůj čas vzala práce, dovolená a nemoc, i tak mám z konečného výsledku velkou radost. O běhu nemá smysl ani mluvit, pár set kilometrů tam bude, ale zápisník si nedělám, takže Vám to přesně neřeknu.
Jedu jako ďas!

Nesplnil jsem pouze požadavek na téma bitva u Maratónu, který jsem sliboval minulý rok, ale bylo o tom napsáno už tolik, že sám nic víc nového pravděpodobně nevymyslím. Možná se k tomu dostanu letos, materiálu mám dostatek, ale pro jistotu nebudu nic slibovat.

Líbí se mi na jednu stranu letošní zima nezima. Pro běh a kolo naprosto fenomenální teplé počasí, které snad ani nepamatuji a nikdy jsem nezažil. Ráno zase na kolo, to bude paráda!!! Mějte se hezky a přeji Vám dodatečně šťastný běžecký Nový rok.

1 komentář: